Hyr en barnfiol

HYR FIOL

Våra elever erbjuds möjlighet att hyra “Fiolskolan’s fiol” för sina fiollektioner.

Finns i storlekarna 1/10, 1/8, 1/4, 1/2

Vår lilla musikskola hyr ut fiolseten komplett med instrument, stråke, låda med praktiska axelremmar och handtag, samt harts.

Fiolerna är utrustade med finstämmare som gör det lättare för ovana att stämma instrumentet och hjälper till att stämma snabbare vid fiolundervisning online.

Våra fioler är handbyggda i traditionellt använda träslag vid fiolbyggande. Locket är av gran, sarg & botten av lönn. Greppbrädan och andra detaljer är av ebenholts. Materialet har lagrats i minst 10 år för bäst resultat.

Vid tillgång kan vi lämna ut instrument direkt på lektionen.

Förbrukningsmaterial, så som exempelvis strängar, bekostas av hyrestagaren i det fall det behövs.
Byte till nästa storlek sker inom hyresperioden utan kostnad om vi har ett passande instrument inne.

Pris: 1500 kr för 6 månader

Hyr fiol: Om
barn fioler från minsta till största modell

HYR EN BARNFIOL

Den låter bra och ni slipper hela köpa & sälja trasslet.

Hyr fiol: Bild