VÅRA LÄRARE

Lärare: Medarbetare

Intresserade av en prova-på-lektion?
Boka en provlektion som är 30 minuter.
Ett bra tillfälle att testa instrumentet och att träffas.

Beställ en provlektion

Betala tryggt med Klarna i vår Fiolbutik

fiol och viola lärare Daniel

DANIEL LINDBLOM
Fiol, Viola, Diplomerad Suzukilärare

Jag började spela fiol med Suzukimetoden när jag var sju år gammal.

Nu har jag examinerats med ett diplom i Suzukimetoden. Den lilla storstaden i Hälsingland där jag växte upp erbjöd många speltillfällen och intresset höll i sig genom åren. Efter gymnasiet fortsatte spelandet på folkhögskola och senare på musikhögskolor & universitet både inom och utom Sverige.

Efter många års arbete som musiker och pedagog för vuxna började jag på allvar studera pedagogik och metodik. För de som känner mig kom det inte som en överraskning. Jag sade som liten: "när jag blir stor ska jag bli lärare".

För mig är kombinationen som både musiker och pedagog stimulerande, engagerande och utvecklande.

I min undervisning är spelglädjen och utforskandet viktigt. Tillsammans lär vi oss hantera fiolen och stråken. Att kunna vara fri med sitt instrument är något som är viktigt och därmed blir rörelse och ergonomi en naturlig del av lektionerna.

Jag är medlem i Svenska Stråklärarförbundet, European String Teachers Association, European Suzuki Association.

2012 startade jag fiolskola.se.

Prenumerationsformulär

Håll dig uppdaterad

Vad kul att du valt att prenumerera på våra nyheter 🎻🙌

Varmt välkommen!